Γ Γυμνασίου
ASKHSEIS ... (https://blogs.sch.gr/vchatzidoukas/g-gymnasioy/scratch/askiseis-scratch/)
ΑΣΚΗΣΕΙΣ SCRATCH
ΑΣΚΗΣΗ 1
1. Βάλτε στην σωστή σειρά τις παραπάνω εντολές που αφορούν μόνο το κουμπί ώστε όταν αυτό πατηθεί, να εκκινεί ο έλικας
2. Βάλτε στην σωστή σειρά τις παραπάνω εντολές που αφορούν μόνο τον έλικα ώστε όταν πατηθεί το κουμπί ο έλικας να παίρνει οριζόντια θέση, να περιμένει ένα δευτερόλεπτο και στην συνέχεια να περιστρέφεται συνέχεια μέχρι να πατηθεί το STOP
ΑΣΚΗΣΗ 2
1. Βάλτε στην σωστή σειρά τις παραπάνω εντολές που αφορούν μόνο το κουμπί ώστε όταν αυτό πατηθεί να ενεργοποιεί το κόκκινο κόκκινο φανάρι.
2. Κόκκινο φανάρι: Βάλτε στην σωστή σειρά τις παραπάνω εντολές που αφορούν μόνο το κόκκινο φανάρι ώστε όταν αυτό ενεργοποιηθεί από το κουμπί αυτό να ανάβει για 3sec, να σβήνει και να ενεργοποιεί το πράσινο φανάρι.(Βάλτε τον κώδικα μόνο για το κόκκινο φανάρι).
3. Πράσινο φανάρι: Όταν ενεργοποιηθεί από το κόκκινο φανάρι, το πράσινο να ανάβει για 3 sec, να σβήνει, να ενεργοποιεί το πορτοκαλί φανάρι.
4. Πορτοκαλί φανάρι: Όταν ενεργοποιηθεί από το πράσινο φανάρι, το πορτοκαλί να ανάβει για 1 sec, να σβήνει, να ενεργοποιεί το κόκκινο φανάρι.
ΑΣΚΗΣΗ 3
1. Κουμπί ΟΝ: Όταν πατηθεί το πράσινο κουμπί ΟΝ η λάμπα να λαμβάνει εντολή να ανάψει.
2. Κουμπί OFF: Όταν πατηθεί γκρί κουμπί OFF η λάμπα να λαμβάνει εντολή να σβήσει
3. Κουμπί FLASH: Όταν πατηθεί το μπλέ κουμπί FLASH η λάμπα να λαμβάνει εντολή να αναβοσβήνει(“go flashing”)
4. LAMP ON: Βάλτε στη σειρά τις εντολές έτσι ώστε όταν η λάμπα λάβει εντολή να ανάψει αυτή να ανάβει.
5. LAMP ΟFF: Βάλτε στη σωστή σειρά τις εντολές που αφορούν την λάμπα έτσι ώστε όταν λάβει εντολή (OFF) να σβήσει, αυτή να σβήνει. λάμπα να ανάβει
6. LAMP FLASHING: Βάλτε στην σωστή σειρά τις εντολές που αφορούν την λάμπα έτσι ώστε όταν λάβει εντολή να “κάνει flash” δηλαδή αυτή να ανάβει για 0.15sec να σβήνει για 0.15sec και αυτό να επαναλαμβάνεται για 15 φορές
Γεωμετρικά σχήματα στο scratch
Ασκήσεις για το επόμενο μάθημα
Άσκηση 1
Ο επόμενος κώδικας εμφανίζει 6 τετράγωνα το ένα δίπλα στο άλλο. Κάθε ένα τετράγωνο έχει μήκος πλευράς 50.
Παρατηρήστε ότι στον παραπάνω κώδικα επαναλαμβάνεται 6 φορές το παρακάτω μπλοκ εντολών
οπότε μπορούμε να ξαναγράψουμε το παραπάνω πρόγραμμα με χρήση άλλης μιας δομής επανάληψης:
Άσκηση 2
Σε συνέχεια των παραπάνω να γράψετε ένα πρόγραμμα το οποίο θα εμφανίζει ένα πλέγμα 6x6 τετραγώνων πλευράς 50.
Υπόδειξη
Ξεκινήστε να σχεδιάσετε αρχικά 2 εξάδες τετραγώνων. Στη συνέχεια προσθέστε μια εξάδα ακόμα. Παρατηρήστε ποια ομάδα εντολών επαναλαμβάνεται
Στη λύση σας πρέπει οπωσδήποτε:
1) Να μην επαναλαμβάνονται εντολές.
2) Μην χρησιμοποιήσετε την εντολή Πήγαινε/σήκωσε πένα ώστε να μεταβείτε άμεσα στην αρχή της νέας γραμμής. Η γάτα θα πρέπει να περπατήσει πάνω στις γραμμές που έχει ήδη σχεδιάσει προς τα πίσω.
Άσκηση 5
Προσοχή στη γωνία στροφής όπως φαίνεται στο παραπάνω ορθογώνιο τρίγωνο. (Αυτό δεν είναι το τρίγωνο που θα σχεδιάσετε εσείς!!!)
Φανταστείτε ότι βαδίζετε ευθεία και θέλετε να στρίψετε έτσι ώστε να συνεχίσετε να περπατάτε πάνω στο ισόπλευρο τρίγωνο!!!
Άσκηση 6
Δεν θα σχεδιάσετε το τετράγωνο και μετά τα τρίγωνα αλλά πρώτα ένα τρίγωνο, μετά το διπλανό του κλπ. Σκεφτείτε αφού σχεδιάσετε ένα τρίγωνο πόσο πρέπει να μετακινηθεί η γάτα και στη συνέχεια να στρίψει ώστε να ξεκινήσει να σχεδιάζει το επόμενο τρίγωνο?
Δοκιμάστε πρώτα να κάνετε το μισό σχήμα, δηλαδή δυο τρίγωνα χωρίς επανάληψη και μετά χρησιμοποιήστε και επανάληψη
PowerPoint
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 - Πρόβλημα αλγόριθμος -πρόγραμμα
Δραστηριότητες τάξης
Το πρόβλημα του βαρκάρη (play ) Φωτόδενδρο Ο αλγόριθμος
Τι καινούργιο έμαθα; Αυτοαξιολόγηση
Φωτόδενδρο
Ο κύκλος ζωής ενός προγράμματος
Η εξέλιξη του προγραμματιστικού περιβάλλοντος
Εκτέλεση προγράμματος από τον υπολογιστή
Εκπαιδευτικό Λογισμικό – Πληροφορικής Α΄ Β΄ Γ΄ Γυμνασίου
https://ts.sch.gr/repo/online-packages/gym-pliroforiki-a-c/
Θεωρία - Αλγόριθμος - Πρόγραμμα - Ερωτήσεις Απαντήσεις
Κεφάλαιο 9: Διαδίκτυο, Web 2.0 και Web X.0
Κεφάλαιο
10: Υπηρεσίες και Εφαρμογές Διαδικτύου
Κεφάλαιο
11: Εισαγωγή στην HTML
Κεφάλαιο
14: Τηλεργασία – Ασύγχρονη και Σύγχρονη Συνεργασία από Απόσταση
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
– Τηλεργασία – Ασύγχρονη και Σύγχρονη Συνεργασία από απόσταση
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1 – GOOGLE Docs – Επεξεργασία Κειμένου
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 2 – GOOGLE Docs – Κοινή Χρήση
Padlet: Ένας ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων για τη
διδασκαλία
Padlet: φτιάξτε γρήγορα έναν υπέροχο ψηφιακό πίνακα
και επικοινωνήστε με μαθητές και γονείς
Padlet: Ένας ψηφιακός
πίνακας ανακοινώσεων για την τάξη
Κεφάλαιο
16: Ασφάλεια και Προστασία στο Διαδίκτυο
Ερωτήσεις
Πολλαπλής Επιλογής -Το Υπολογιστικό Σύστημα ως ενιαίο σύνολο
Σταυρόλεξο-
Ασφάλεια και Προστασία στο Διαδίκτυο
Βίντεο για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Διαδραστικά Παιχνίδια για την Ασφάλεια
στο Διαδίκτυο